اختصاصی/گفتگو با برادرمرحوم محمد جواد شریفی راد:محمد جواد،هنرمندی که شهید گونه معراجی شد
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس ؛محمد جواد شریفی راد مدیر جلوه های ویژه بصری فیلم سینمایی «معراجی ها»، درحالیکه گروه آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت سر می گذاشت به دیار باقی شتافت.

 

 

 

 

 

به همین منظور خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخسگفتگویی اختصاصی با حضور برادر ایشان در شهرستان سرخس آماده کرده است که ما حصل آن در ادامه می‌آید:


 در خدمت جناب آقای حاج محمد ابراهیم شریفی راد هستیم ،اخوی گرامی محمد جواد شریفی راد که در سانحه معراجی ها، معراجی شدند.از ایشان می خواهیم که در مورد شخصیت ایشان به عنوان برادر بزرگترشان صحبت بفرمایند که سرخسی ها بیشتر با ایشان آشنا شوند.

 

سوال :ایشان چه ویژگی شخصیتی داشتند؟چه خدمات و فعالیت هایی داشتند مردم و حتی ما که نزدیک به حضرتعالی هستیم کمتر اطلاع داریم.

جواب:بهترین مصداقش گفته های مسئولان در سطح کشور است که صدا و سیما دارند پخش می کنند،می گویند کسانی که در جریان هستند.

ایشان از بدو خدمتش استاد خنثی سازی بمب بود و در سال های جنگ آنچه موشکی که عمل نمی کرد ایشان برای خنثی سازی و جمع آوری اش می رفت؛حدود 10-12 سال پیش مجروحیت خیلی شدیدی پیدا کرد در یک انفجارتمام بدنش سوخت به صورتی که پوستش را تراش می دادند به قول پسرش خدانگه داشت تا بچه هایش پر و بال بگیرند بزرگتر بشوند و بعد در این سانحه از ما خدا گرفت ،مصلحتش بود.

 

سوال:بفرمایید ایشان در جبهه های جنگ و ارتش در چه نیرویی خدمت می کردند؟

جواب:ایشان در نیروی هوایی بود،تخصص های نیروی هوایی قسمت خنثی سازی بمب.

 

سوال:درجه شان چه بود؟

جواب:با ستوانیکمی بازنشسته شد.

 

سوال:در جلوه های ویژه چه فیلم هایی ایشان نقش آفرینی کردند؟

جواب:خیلی از فیلم ها؛و من یادم نیست آنهایی را که به خاطر دارم عبارتند از: شوق پرواز،گل های گرمسیری،شور و شیرین شهید کاوه،خلبان؛من یادم نیست ولی سریال خیلی دارد.الان هم یک فیلمی زندگی حضرت محمد (ص) را دارند می سازند حدود 4 سال است که جلوه های ویژه اش هنوز تمام نشده یک مقدارش مانده،اخراجی ها را همه اش را بود،به رنگ ارغوان حاتمی کیا را بود و چندین فیلم دیگر.

 

سوال:این سانحه (معراجی ها) چگونه افتاد؟

جواب:اطلاعی ندارم ،اطلاع کاملی ندارم.

 

سوال:شما هم خسته هستید یک قطعه شعری شما سروده اید اگر اشعاری دارید بفرمایید.

جواب:یک قطعه شعری دارم که در تراکت زدم:
او که می کرد زنده از نو جلوه رزمندگان
گشت معراجی و با معراجیان ،معراج رفت

 

سوال:صحبت خاصی اگر دارید بفرمایید؟

جواب:سلامتی برای همه دوستان ،همشهریان سرخسی ،آنهایی که محبت کردند در این عذا ما را یاری کردند از همه شان ممنونم.

 

سوال:صحبتی برای دوستانشان،هنرمندان عزیزی که از ایشان خاطرات دارند با ایشان زندگی کردند بفرمایید؟

جواب:در تشییع جنازه آنچه که باید بدست بیاورم ،بدست آوردم،همکارانش کسانی که در فیلم بودند،کل هنرمندان کشور ،آنهایی که در تهران بودند واقعا سنگ تمام گذاشتند ، به حدی بود که شاید من می توانم بگویم یار من بودند در این غم ،زن و مرد ،همه شان ،حتی هنر پیشه هایی که با ایشان کار نکرده بودند ،سنگ تمام گذاشتند محبت کردند در مراسم تشییع ،خاکسپاری و مسجد بلال که از همه کاملتر بود،همه دوستان و آشنایان لطف کردند.

 

سوال:تاریخچه ای از زندگی ایشان بفرمایید؟

جواب:متولد 1339 هستند ؛در سرخس مدت کمی بودند درس شان را در مشهد در دبستان انوشیروان قدیم محله حوض خرابه شروع کردند. بعد درس رفتند در دبیرستان نظام و آنجا را ترک کردند رفتند نیروی هوایی و آخر خدمت شان بازنشسته شدند.تقریبا 8 – 9 سال بعد بازنشستگی هم در جلوه های ویژه بودند.

 

سوال:خارج از کشور هم کار کردند؟

جواب:من اطلاعی ندارم.

 

سوال:نکته خاصی اگر هست بفرمایید؟

جواب:فقط این را می دانم که قبل از رفتنش راه خودش را هموار کرد.بعد از 4 سال آمد مشهد ،تمام دوستان دبستان،دبیرستان،همسایه ها را یکی یکی پیدا کرد،رفت با آنها حال و احوال کردن،خندادن شان،تقریبا می شود گفت حلال بودی طلبید از همه؛شاید به او الهام شده بود که داشت می رفت. به قول آقای سید جواد هاشمی که با من صحبت می کردند، می فرمودند که:ایشان همیشه به من می گفتند شهید میشی ،ولی من شهید و شهادت را ثابت می کنم ،قسمتش بود که اینجوری بره.

 

سپاسگذاریم از این گفتگو،ما و دوستان همگی در غم این عزیز با شما شریک هستیم،همدردی میکنیم.خداوند به شما و بازماندگان صبر و اجر عنایت فرماید.


انتهای پیام/
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 30 دی 1392برچسب:محمد جواد شریفی راد, هنرمند سرخسی, :: 17:25 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 465
بازدید ماه : 462
بازدید کل : 56090
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1